Friday, April 10, 2009

Tanpa Mu.

Resah yang kuUbah dalam kata

Melukiskan kesunyian

Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski Pagi itu menatapi

Akan sunyi tanpamu

Menemani aku sepi

Tanpa..Cintamu aku resah

Tanpa..Kasihmu aku hampa

Tanpa..Dirimu aku mati

hohoo…
Ulang 2x
Kini benar-benarku rasakan

Dalam benuk hatiku tanpamu

Ku tak mengerti

Takut Takut jauh dari dirimu

Kan kau tinggalkan aku sendiri

Tanpamu ku mati Hohoo…
Resah yang kuUbah dalam kata

Melukiskan kesunyian

Tanpa engkau aku tak mengerti
Ulang 2x

I want to rephrase what the great BoB Marley said in his song "No women No Cry". I have been with them with all my life and I never in my everyday basis I didn't contact/meet them whether it is my own mother, siblings and friends. It is not a must for me but Allah have made it fitrah for us human to meet and mate. Cannot resist the temptation.....uhhh NOT!!

I'm against many of my friends statement that sounds like if we were a bit close with one particular girl, thats it...she is your girlfriend...all of this is about soal hati. So please people, especially my mother! and friends don't assume unless you know the truth. Ask first and think it all over before go all public about that. (sounded emotional isn't it?? huhu)

Back to the topic, everything achieved in our life have their rather difficult/easy steps. In the journey to find a soulmate some people would find it easy (the richie richs, the brad pitts and the forrest gumps) and for normal people it is like went to hell. And for the lucky ones they came back but others either they stay there or dead or become gay.

I agreed some people say that LOVE is sharing and giving what u have and sacrificing..but in a good way...not just membabi buta...I learned a lot and I believe true love will come in a proper way. I dispised the relationship that are one-sided (either the gurl or the boy that sacrificing..not his/her soulmate). Like my mother always said to me"ki, plz don't play with a girl's heart" and I will reply "yes mama, I won't...it is always them"...before that she forbids me to have girlfrens...zzzz....

6 comments:

  1. emosionalnye....hihihihi....ur frens tease u ke?
    hihihihihi....nk taw 1 citer x?dulu ade sorg kawan sy ckap,knp nk cari cinta?sebab cinta tu ttp akn dtg kt kite gak...tp bg sy kt berkenalan ngn rmi kwn untuk dpt pengalaman,cari kesesuaian n surely we r looking for the best rite?tp kan shuk,b careful....man n woman can never b best fren....coz mst akn ade persaan....(x taw la kalo dua2 pon mmg xde perasaan n hormat their frenship....hihihihi....cm citer best fren wedding....pnh tgok x?)n i believe that coz i've experienced it once....but then its too late....hahahahaha....i have a story to share with u....(dpt dr bulletin frenster.....hahahahahaaha)

    Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialong mereka...
    Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?
    Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu
    abang memang cintakan Sayang.
    Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang
    boleh katakan abang sayang dan cintakan saya
    sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.
    Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh
    buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!
    Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan
    kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang
    mempunyai suami dan teman lelaki yang tahu
    menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi
    dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan
    sebabnya.
    Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata:
    "Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"
    Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.
    Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.
    Surat tersebut berbunyi begini:
    Sayang, jika disebabkan suaramu, aku menyintaimy... sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh
    mencintai mu.
    Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.
    Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.
    Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu..... sekarang bolehkah engkau melangkah?
    Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
    sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab?
    Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati."

    ReplyDelete
  2. wah.emo nampak.. :) relax la.kdg2 xseme org paham.. nway,btol.lelaki n pompuan ada je yg dpt jd bestfren..

    ReplyDelete
  3. a nice story...I agree it gurl...carry ON!
    eley sa...poyo..

    ReplyDelete
  4. so kesimpulannya....pe ek shuk?
    hahahahaha.....

    ReplyDelete
  5. kesimpulan nyer adalah...sy kacak.. :P

    ReplyDelete

Followers